FOTO dagbok

FOTO dagbok

Idag har jag kämpat med macro obektivet igen och de flesta bilderna åkte i papperskorgen😦 Det var så svårt att få skarp skärpa och bilderna blev för ljusa. Så idag fungerade inte inställningarna!

Mina ögon var inställda p att fånga flugögon. Tycker många flugor har så lustiga ögonformer och det ser nästan ut som hjälmar. Dagen bjöd mest på vanliga blomflugor.

Denna bilden blev dagens favoritbild – Hel & del förstås … delar …


Tycker om färgställningen i bilden och hur flugan griper tag om ståndarknappen.

macro_20110706_blomflugor1amacro_20110706_blomflugor1b

Jag har haft en helskön dag i Botaniska igen – varmt och skönt (svettigt).

Blomflugorna nedan tog jag igår

macro_20110705_blomfluga1a

macro_20110705_blomfluga2a

Det är för spännande med detaljerna tycker jag!

Denna flugan togs med teleobjektivet häromdagen. Märkliga djur – högteknologiska i vingkonstruktionen. Vi har mycket att lära av naturen.

macro_20110701_fluga1a

Jag har precis läst igenom informationen – igen – om macrot för att se om jag missat något.

About B i r g i t t a

Sometimes I like what I see – then I shoot! – Sometimes I don't like what I see – then I shoot too!

Posted on July 6, 2011, in challenge, Insects, macro and tagged , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

