FOTO dagbok

Hel & Del

g12_20110620_clover1

En sak jag gillar är att studera de nyuppladdade bilderna. Jag gillar både att studera bildens helhet och att gå in på detaljerna. Ofta beskär jag originalbilden lite eller rätar upp den när det behövs. Ovan är den ingetdera.

Det är spännande att sedan tänka sig och testa olika utsnitt – del ur helheten. Så olika intryck man kan få beroende på beskärning. Lika olika är sedan våra upplevelser antar jag. Vi ser med olika ögon och tilltalas av olika av både helheten och detaljerna.

g12_20110620_clover1a

En bild kan aldrig bli slutupplevd!

g12_20110620_clover1b

En bild kan ge nya upplevelser varje gång den betraktas.

g12_20110620_clover1c

Jag vill göra bilder som tilltalar och ger upplevelser.

Want to join?

Link your label: FOTOdagbok & Link back to this page. So easy!

About B i r g i t t a

Sometimes I like what I see – then I shoot! – Sometimes I don't like what I see – then I shoot too!

Posted on June 20, 2011, in Flowers and tagged , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

