FOTO dagbok

FOTO dagbok

När jag fotograferar fjärilar och andra mindre varelser som hela tiden rör sig blir det en utmaning med fokuseringen. Då gäller det att autfokus fungerar bra. Jag tycker inte mitt macro objektiv är lika bra som teleobjektivet i denna del. Dessa bilder är tagna med mitt tele. Canon EF-S 55-250/4,5-5,6 IS  Om objektivet.
(Mitt macro – Sigma EX 105/2,8 DG Macro 1:1 Om objektivet.)

Jag sitter ofta och kollar mina bilder lite närmare för att studera detaljer och innan jag sparar i publiceringsformat brukar jag klippa it någon detalj i 1200×800. Se ovan och nedan.

macro_20110625_fjaril2a

Samma här … nedan tagen ur ovan. Alla bilder är uppklickbara.

macro_20110625_fjaril3a

Fjärilens utbredda vingar ligger så fint över blomman här nedan.

Fjärilen är fotograferad vid Drakamöllan i Skåne. Där finns även Svartfläckig Blåvinge. Jag fick några Blåvingar också. De får komma senare.

My FOTO diary.

About B i r g i t t a

Blogger since 1998. Photoblogger since 2009. Sometimes I like what I see – then I shoot! – Sometimes I don't like what I see – then I shoot too!

Posted on June 27, 2011, in Butterflies, challenge and tagged , , , . Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. Det sista fotot borde heta “Take off” ;)

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 775 other followers

